Facebook aikajana: Top 5 vinkit matkailuyrityksille

Uusi aikajana on nyt pysyvänä ilonamme Facebookissa, joten sitä kannattaa käyttää mahdollisimman tehokkaasti hyväksi. Tässä viisi vinkkiäni uudistuksen hyötykäyttöön:

1. Iso Kansikuva ja profiilikuva

Tämä on näkyvin muutos. Facebook on asettanut rajoituksia kuvan sisältöön. Esimerkiksi yhteystietoja (kuten nettiosoitetta tai sähköpostiosoitetta) tai tykkäämiseen kannustavia tekstejä ei saa laittaa kuvaan. Valitse oikein mitoitettu kuva(851 x 315 pikseliä), joka parhaiten kuvaa palveluitasi.

Profiilikuva on pieni neliskanttinen kuva, jonka koko näytöllä on 130 x 130 pikseliä. Logon käyttäminen profiilikuvana saattaa hankaloitua etenkin jos oma logo on suorakaiteen muotoinen. Koska se asettuu osin kansikuvan päälle, kannattaa arvioida kuinka nämä kaksi kuvaa sopivat toistensa kanssa yhteen visuaalisesti.

2. Suorat viestit yrityksen ja asiakkaan välillä

Aiemmin yritys ja asiakas eivät voineet käydä suoraa viestien vaihtoa keskenään. Nyt siihen on mahdollisuus, mutta vain jos asiakas ottaa ensin yhteyttä yritykseen. Tämä uusi viestikanava toiminee suorana asiakaspalvelukanavana sähköpostien sijaan. Etenkin Facebookissa paljon aikaansa viettävät käyttävät jo nyt Facebookin viestikanavaa ystäviensä kanssa kommunikoimiseen, joten he tulevat varmastikin ottamaan yrityksiin yhteyttä tätä kautta sähköpostin sijaan. Suoran viestikanavan voi poistaa käytöstä, mutta etenkin pienempien yritysten kannattaa ehdottomasti antaa asiakkaille kaikki mahdollisuudet yhteydenottoihin.

3. Neljä paikkaa sovelluksille tai välilehdille

Aikajanan kansikuvan alla on tilaa neljälle sovelluksille (applikaatiolle) tai personoiduille välilehdille. Ainoastaan kuvasivu on pysyvästi esillä. Kannattaa valita applikaatiot jotka parhaiten edistävät liiketoimintaasi, koska muita tuskin katsotaan.

4. Tärkeän päivityksen kiinnittäminen

Voit kiinnittää tärkeän päivityksen sivun ylimmäksi seitsemän päivän ajaksi. Sen voi myös leventää kahden palstan levyiseksi, jolloin päivitys saa todella korostetun aseman.

5. Perustiedot ja tärkeät etapit yrityksen elämässä

Perustiedot näkyvät heti ison profiilikuvan alla. Jos sivustosi kategoria ei ole paikkaan sidottu (kuten esimerkiksi matkailu/virkistys eikä paikallinen yritys), perustietoihin kannattaa lisätä kotisivujen nettiosoite heti alkuun, jolloin se näkyy suuren profiilikuvan alla. Se houkuttaa klikkaamaan ja saat lisää liikennettä sivustollesi. Jos on järkevää vaihtaa kategoriasi paikallisesta yrityksestä muuksi, niin asiaa kannattaa harkita vakavasti.

Samalla voi käydä lisäilemässä aikajanaan yrityksen kannalta tärkeitä hetkiä, kuten perustamispäivän, laatupalkinnon saantipäivän, palvelun/mökin/lisärakennuksen avauspäivän jne. Etapit yrityksen elämässä kannattaa merkata kuvin ja kuvauksin.

Mainokset

Avainsanat: , , , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s