Vinkit täydellisen kuvapäivityksen tekemiseen Facebookissa

Kesän kiireet veivät minut mukaansa ja blogin kirjoittaminen jäi vain hankkimiseksi. Vaikka loman jälkeinen elämä tuntuukin todella energiseltä ja kaikenlaiset ideat pulppuilevat mieleeni vallattomasti, päätin lähteä blogin kirjoittamiseen verryttelemällä.

Verryttelyyn soveltuu parhaiten hyvä infograafin jakaminen muiden tietoisuuteen. Silmiini osui Pinterestissä todella napakka blueprint yrityksen Facebook-sivun täydellisestä kuvapäivityksestä. Tätä sopii soveltaa myös meillä matkailun alalla, sillä onhan visuaalinen viestintä toimialallamme keskeisessä asemassa.

Tässä infograafissa on mukana kolme todella helposti hyödynnettävää vinkkiä:
1. Päivityksen maksimipituus 90 merkkiä.
2. Sisällytä päivitykseen URL-linkki, mieluiten bitly-muotoisena (www.bit.ly). Bit.ly helpottaa linkin jaon ja siihen liityvien kommenttien seuraamista.
3. Käytä kuvia, joissa värit vetävät huomion puoleensa. Punainen ja oranssi toimivat hyvin. Kuvakoko minimissään 300 x 300 pikseliä.

Nämä kun pitää mielessä, kuvapäivityksestä tulee tehokkaampi – ainakin teorissa.

Olisiko sinulla omia vinkkejäsi asian tiimoilta? Riittääkö tuo 90 merkkiä tekstin pituudeksi? Entä millainen kuva tehoaa parhaiten? Onko värillä väliä? Ja ennen kaikkea, luitko blogini koska halusit tietää miten tuo kuva ihanan oranssista pullerosta liittyy matkailuun? Missä kuva on otettu – tietääkö kukaan? Sana on vapaa!

Advertisements

Avainsanat: , , ,

2 responses to “Vinkit täydellisen kuvapäivityksen tekemiseen Facebookissa”

  1. Teemu Tuomainen (@ttuomainen) says :

    Olen tehnyt restonomiopintoihini liittyen harjoitteluni Kuopion matkailuneuvonnassa ja olen kesän ajan pyörittänyt heidän FB-sivujaan. En toki yksin, mutta paljon kuitenkin.

    Suomenkielisellä VisitLakeland -sivulla on reilu 3000 tykkääjää. Keskivertopäivitykseen tulee useampi kymmen tykkäys, satunnaisia kommentteja. Maisemakuville tulee enemmän jakoja.

    Tässä yksi kuvapäivitys, jonka ”suosio” naurattaa vieläkin. Ns. muikkukuva:

    222 tykkäystä, 75 kommenttia, 20 jakoa, kattavuus melkein 5000 käyttäjää

    • Marjo Ranta-Irwin says :

      Ihanat muikut! Ei taida tosin tehota kansainvälisillä markkinoilla vai mitä luulet? Mielenkiintoinen mutta tosin odotettavissa oleva tieto maisemakuvista. Minusta ne myös tehoavat parhaiten ja parasta tietenkin on jos kuvatekstit kertovat vielä suht’ tarkan paikan!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: