Revontulia Lontoossa

Lontoossa loimuavat nyt revontulet, jos ei nyt aivan taivaalla tai ainakin iPadeissä. Only in Lapland –kampanjan Laplication –sovelluksen avulla revontulet ilmestyvät näytölle kun iPhone tai iPad käännetään ylöspäin kattoa tai taivasta kohden.

Kuva revontulista iPadin sovelluksella luotuna.

Revontuli -sovellus on oikeasti riemastuttava ja sovelluksen mukaan saa myös valokuvien koristelutyökalun, jolla voi muuttaa minkä tahansa kuvan psykedeeliseksi taiteeksi. Kymmenvuotias tyttäreni vietti oikein viihdyttävän viisiminuuttisen tuunaamalla sateisen Walesilaisen maiseman uusiksi.

Only in Lapland –kampanja tuunaussovelluksineen on kohdennettu moderneille humanisteille, aivan kuten koko Suomen matkailubrändimarkkinointi. Jäin ilahtuneena pohdiskelemaan että onkohan tyttäreni siis MoHu (Modernin Humanisti, siis), koska en ole vielä tavannut ketään muuta joka olisi riemastunut yhtä paljon Laplify Your Photos -tuunaustyökalusta. Olisi mukava tietää kuinka innokkaita (muut) MoHut ovat tuunaamaan kuviaan.

Usein tämäntyyppisiin brändikampanjoihin kuuluu myös läsnäolo sosiaalisessa mediassa. Markkinointi sosiaalisessa mediassa on siinä mielessä vaativa laji, että sinne ei voi vaan lykätä omia päivityksiä, vaan esimerkiksi Facebook-sivun tykkääjät voivat ilmaista mielipiteitään ja esittää kysymyksiä ihan omin päin patistelematta.

Matkailuun liittyvillä Facebook-sivuilla näitä yleisön esittämiä kysymyksiä näkee todella paljon, ja harmittavan usein sivuston ylläpitäjät eivät koskaan vastaa esitettyihin kysymyksiin. Ehkä syynä on se, että sivua hoitaa markkinointiväki, jolla ei ole matkailualan tietoa? Vai onko kyseessä laiskuus, huolimattomuus vai välinpitämättömyys? Oli miten oli, ilmaan jäänyt kysymys jos mikä on menetetty mahdollisuus.

Itse myyntihenkisenä lähtisin heti ohjaamaan kyselijät oikealle polulle. Ja jos sivuton ylläpitäjä ei ole hereillä, niin silloin kannattaa myyjien tai muiden asiantuntijoiden ottaa tilaisuudesta vaari vaikka kysymys ei välttämättä ostokysely olisikaan. . Mitä te vastaisitte näille tiedonhaluisille?

Asiaan liittyvää:

Facebook kotimaan markkinoinnissa

Only in Lapland

Advertisements

Avainsanat: , , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: