Kuinka sosiaalinen media ja internet ovat vaikuttaneet matkailuun (infograafi)

Joka syksyinen matka Lontoon World Travel Market – tapahtumaan häämöttää jo viikon loppupuolella. Neljä päivää tulee täyttymään aamusta iltaan tapaamisista, neuvotteluista, bloggaritapahtumista, työpajoista, seminaareista  ja tietenkin asiaan kuuluvista iltamenoista.

Suunnitellessani etukäteen ohjelmaa itselleni, päätin että aimo osan ajastani tulee viemään Social Travel Marketin seminaarit ja paneelit. Etenkin videoiden käyttöön ja bloggareihin liittyvät seminaarit vaikuttavat erityisen mielenkiintoisilta. En ole varmastikaan ainoa, jonka suurimman mielenkiinnon kohde on vuosien varrella vaihtunut teknologiapainotteisesta sosiaalisen mediaan.

Toivottavasti tänä vuonna Social Travel Marketin tilaisuudet ovat saaneet suuremmat luentosalit, sillä viime vuonna suurin osa paikalle pyrkijöistä jäi harmittavasti ovien taakse.

Aihe kiehtoo meitä matkailumarkkinoijia – ja syystäkin. Ne matkailijat, jotka yleensäkin käyttävät nettiä ja sosiaalista mediaa, käyttävät niitä enenevässä määrin matkan jokaisessa vaiheessa. Funsherpa on laatinut asiasta näppärän infograafin, jossa tutkiskellaan kuinka sosiaalinen media vaikuttaa matkustajiin, kuinka he käyttävät internetiä matkan aikana ja kuinka sosiaalinen media on tullut osaksi matkakokemusta. Infograafissa on käytetty tietoja, joita on saatu amerikkalaisista lähteistä.

Pähkinänkuoressa infograafi kertoo että matkaajista

• 76% laittoivat lomakuviaan nettiin loman aikana
• 70% päivittivät Facebookia loman aikana
• 55% tykkäsivät lomaan liiittyvistä Facebook sivustoista
• 46% ovat kirjoittaneet hotelliarvostelun
• 45% keksivät matkan alkuperäisidean netissä
• 24% lukivat aiheeseen liittyviä matkablogeja

Erityisen mielenkiintoista on, että infograafin mukaan puolet matkailuyrityksistä oli sitä mieltä, että sosiaalisen median kautta on tullut matkavarauksia. Ei ihme siis, että Social Travel Market tulee varmastikin olemaan entistäkin suositumpi. Lupaan painaa STM 2012 seminaarien opit mieleeni ja raportoida aiheesta blogissani tulevina viikkoina.

The Internet Travel and Social Media
Infographic by- Funsherpa.com Experience Gift Company

Advertisements

Avainsanat: , , , , , , , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: