Asiakas unelmoi kuvien parissa

Palvelupolku alkaa haaveiluvaiheesta. Nykyisin haaveillaan entistä enemmän tableteilla ja mobiililaitteilla kun on hetki aikaa surffailla vaikkapa kotimatkalla töistä. On mukava uppoutua matkahaaveiluun bussissa tai junassa. Kotisohva on toki perinteisesti toinen hyvä haaveilupaikka.

Matkailualueet perinteisesti kiinnittävät erityistä huomiota markkinoinnissaan haaveiluvaiheeseen. Haaveiluvaiheessa kuvat ja videot rulettavat – ne houkuttelevat ja lumoavat katsojansa. Tämä yhdistettynä mobiililaitteiden käyttöön asettaa omat vaatimuksensa sisällöntuotannolle ja markkinoinnille, ja niille kanaville joissa ollaan esillä.

Hyvä on kalastella siellä missä saalis liikkuu. Instagram on vakiinnuttanut paikkansa matkailumarkkinoinnissa. Visit Helsinkiä  seuraa tällä hetkellä lähes 25 000 seuraajaa , mikä tosin ei ylllä puoleenkaan Visit Stoockhomin seuraajamääristä. Visit Helsinki julkaisi viime keväänä upean kuvakoostevideon ” Share your Helsinki experiences with us on Instagram!”

Instagramissa #hashtageillä alias hakusanoilla voi luoda kampanjoita. Hangon kampanja #HullunaHankoon sai runsaan Instagram saaliin viime kesänä. Hakusanalla #HullunaHankoon löytyy Instasta 4 500 kuvaa Hangosta ja kuvien määrä lisääntyy koko ajan.

Instagram on siitä mukava, että jos oman talon väestä löytyy kuvauksesta innostunut ja taitava näpsijä, kuvien toimittaminen jakoon on nopeaa ja helppoa.

Bloggareiden käyttäminen on oikein suositeltavaa kuvamateriaalin saamisessa ja levittämisessä. Instagramin supertähti  Konsta Punkka on kunnostautunut Suomen komeiden maisemien kuvaamisessa ja Konstan yli 600 000 seuraajaa saavatkin ihailla kuvia milloin Kätkätunturilta Levillä, Karhunkierrokselta tai Saarisselältä. KPunkka ottaa kyllä niin upeita kuvia että hän saisi varmaan mitä Kaurismäkeläisimmän kolkankin näyttämään unelmien matkakohteelta.

BrandSome –tilastot Suomen seuratuimmista matkailubrändeistä Instagramissa löydät täältä. http://brandsome.fi/instagram/matkailunedistystahot

Ja tähän loppuun vielä aika kiva amerikkkalaisen MDG Advertising –mainostoimiston näkemys matkailualan markkinoinnin budjetoinnista tälle vuodelle ” Travel Marketing Budgets 2016: 5 Must-Watch Digital Trends [Infographic], vaikkei siinä kyllä kuvien käytöstä markkinoinnissa puhuta lainkaan..

Travel Marketing Budgets 2016: 5 Must-Watch Digital Trends [Infographic]
Infographic
by MDG Advertising

 

Advertisements

Avainsanat:, , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: